Van Deinse Media Tom Magazine Twentelife Tom's Businessclub TOM's Business Blow Out / Zaken Verkiezing

Dubbel

  


Het bankje waar ik op zit ligt in de schaduw. Achter mij komt de zon op, ik kijk uit over zee en kan het ruige eiland La Gomera zien liggen. Mijn ‘werkdag’ begint zo meteen. Over een kwartiertje opent het cafeetje waar Diana en ik neerstrijken als we echt wat gedaan willen krijgen. We hebben onze draai wel aardig gevonden op het mooie Tenerife. Het is hier praktisch altijd voorjaar en daardoor ook gevuld met vakantiegangers en toeristen. Zelfs na bijna acht jaar reizend ondernemen voelt het nog altijd gek om voor een langere periode te wonen op plekken waar anderen op vakantie gaan. En dit brengt altijd een dubbel gevoel met zich mee. 

 

Wonen waar anderen op vakantie gaan zorgt enerzijds voor een idyllisch gevoel (wij kunnen op ons eigen tempo, en vaak ook nog in de lokale taal, genieten van al het moois dat een plek te bieden heeft) en tegelijkertijd worden we er een beetje droevig van als we de mensen om ons heen observeren. De busladingen mensen die we hier voorbij zien komen. De hotels met de strandstoelen en de handdoeken erop om ze alvast te reserveren. De hoeveelheid afval die mensen achterlaten na een dagje op het strand of op stap. Het gedrag dat toeristen vertonen doet ons vermoeden dat het om een zuurverdiende vakantie gaat, met beperkte tijd om er het maximale uit te halen, het soort van verplicht genieten omdat het nu leuk en perfect moet zijn voordat ze weer naar hun huis en baan terugvliegen.

 

We voelen dan ook vaak een soort weerzin tegen de maatschappij of het systeem dat dit gedrag heeft voortgebracht. De 40-urige werkweek met zijn weekend en een paar weken vakantie per jaar. Een systeem dat stamt van vlak na de tweede wereldoorlog, toen we gedwongen door oorlog moesten wederopbouwen (en dat door dit systeem fantastisch lukte). Nu bijna 70 jaar na de wederopbouw houden we dit systeem nog steeds krampachtig in stand. En dat terwijl de aarde ons steeds duidelijker maakt dat oneindig groeien simpelweg niet gaat op een planeet met eindige voorraden.

 

Helaas bewijst het snel groeiende aantal mensen dat met een burn out of bore-out op de bank zit dat er werk aan de winkel is. Het is onze missie om bij te dragen aan het kleiner maken van de groep mensen die verplicht op vakantie moeten. Niet omdat we zo graag tegen het systeem willen schoppen. Maar omdat we weten dat we er allemaal beter van worden als iedereen een beetje meer lucht en energie terug krijgt in zijn leven.

 

Dit was voorlopig onze laatste bijdrage aan Twentelife. Wil je ons blijven volgen? Kijk dan op wonderlijkwerken.nl of thewideopenroad.com



>
>

Uitgaven

  • Technische gegevens Twentelife
    Oplage:
    30.000 exemplaren
    Frequentie: 4x per jaar
    Bladspiegel: 230 x 300 mm
    Zetspiegel: 210 x 280 mm

    Verspreiding
    Twentelife wordt verspreid via abonnementen en is landelijk verkrijgbaar in 500 winkels. Tevens ligt het magazine bij diverse evenementen in de regio, zoals Military Boekelo-Enschede en het Summer Event. Daarnaast worden leestafelexemplaren gedistribueerd binnen de gehele regionale toeristische sector en ontvangstruimte in de regio Twente. Twentelife is via de app van www.magzine.nu verkrijgbaar als download voor tablets en smartphones.

  • Met o.a. Pim Polman, tekort aan vakmensen: krokodillentranen?, mismatch opleidingen & competenties, en meer ... 

    Technische gegevens TOM Magazine
    Oplage:
    8.000 exemplaren
    Frequentie: 6x per jaar, presentatie iedere nieuwe TOM
    tijdens TOM's preview
    Bladspiegel: 225 x 297 mm
    Zetspiegel: 180 x 267 mm

    Verspreiding & doelgroep
    TOM wordt verspreid op basis van controlled circulation onder directie en decision makers in heel Twente. TOM Magazine is via de app van www.magzine.nu  verkrijgbaar als download voor tablets en smartphones.

  • Technische gegevens WIT wonen & business
    Oplage:
    20.000 exemplaren
    Frequentie: 2x per jaar
    Bladspiegel: 225 x 297 mm
    Zetspiegel: 178 x 264 mm

    Verspreiding
    Het combinatiemagazine WIT wonen & business wordt verspreid via controlled circulation onder gezinnen en bedrijven in de regio Twente-Achterhoek-Stedendriehoek. Ook wordt WIT verspreid via losse verkooppunten door heel Twente. WIT is via de app van www.magzine.nu verkrijgbaar als download voor tablets en smartphones.

  • Met o.a. drie trainingsstijlen, Agfra Holding, Keniaanse Rose Maru, en meer ...

    Technische gegevens Enschede Marathon magazine
    Oplage:
    12.500 exemplaren
    Verschijning: 14 april
    Bladspiegel: 210 x 297 mm
    Zetspiegel: 180 x 270 mm

    Verspreiding
    Enschede Marathon magazine wordt verspreid onder de lopers en sponsors van de Enschede Marathon. Bovendien wordt het magazine meegezonden als bijlage bij TOM Magazine, het meest toonaangevende b2b-magazine van Twente. Enschede Marathon magazine is via de app van www.magzine.nu verkrijgbaar als download voor tablets en smartphones.

  • Technische gegevens Military Magazine
    Oplage:
    12.500 exemplaren
    Verschijning: 29 september
    Bladspiegel: 210 x 297 mm
    Zetspiegel: 180 x 270 mm

    Verspreiding
    Military Magazine wordt verspreid onder de bezoekers van Military Boekelo-Enschede. Bovendien wordt het magazine meegezonden als bijlage bij TOM Magazine, het meest toonaangevende b2b-magazine van Twente. Military Magazine is via de app van www.magzine.nu verkrijgbaar als download voor tablets en smartphones.

  • Met o.a. spannende eindstrijd triathlon Holten, historisch goud voor Sanne op balk, foutloze rit tijdens Military zorgt voor goud, en meer ...

    Technische gegevens TwenteSport Jaaroverzicht 
    Oplage:
    15.000 exemplaren
    Frequentie: 1x per jaar
    Bladspiegel: 210 x 275 mm
    Zetspiegel: 190 x 255 mm

    Verspreiding
    TwenteSport Jaaroverzicht ligt in diverse boekwinkels en speciaalzaken in Twente en is online te bestellen via de webshop. Het magazine wordt meegezonden als bijlage bij TOM Magazine, het meest toonaangevende b2b-magazine van Twente. TwenteSport Jaaroverzicht is via de app van www.magzine.nu verkrijgbaar als download voor tablets en smartphones.

  • Technische gegevens Innovation
    Oplage:
    5.000 exemplaren
    Frequentie: 2x per jaar
    Uitgave: Kennispark Twente & Van Deinse Media
    Samenwerkende partners: Ernst & Young, Twente Branding, BTC-Twente en Rabobank Enschede-Haaksbergen

    Verspreiding en doelgroep
    Als bijlage bij TOM (Twents Ondernemers Magazine) en tevens verkrijgbaar bij Kennispark Twente

  • Alle relevante informatie over de club FC Twente in al haar facetten, zowel sportief als zakelijk.

    Technische gegevens FC Twente Presentatiegids
    Oplage:
    22.000 exemplaren
    Frequentie: 1x per jaar
    Bladspiegel: 230 x 297 mm
    Zetspiegel: 200 x 266 mm

    De FC Twente Presentatiegids verschijnt jaarlijks aan het begin van het nieuwe seizoen. De redactie wordt gevormd door FC Twente in samenwerking met Van Deinse Media.

    De presentatiegids is bedoeld voor sponsors, relaties, pers en iedereen die FC Twente een warm hart toedraagt. Alle leden van de businessclubs van FC Twente ontvangen de Presentatiegids automatisch.

  • Voor iedereen die geïnteresseerd is in gastronomie, eerlijke producten, gezelligheid en houdt van het goede leven.

    Technische gegevens SmaakVol Twente
    Oplage:
    15.000 exemplaren
    Verschijning: 9 juni
    Bladspiegel: 210 x 148 mm

    Verspreiding
    SmaakVol Twente wordt verspreid als bijlage bij het zomernummer van Twentelife. Daarnaast krijgt elke adverteerder 100 exemplaren om zelf te verspreiden.